اختلال یادگیری

واژه اختلال یادگیری زمانی به کار می‌رود که کودک به سن دبستان رسیده است و از لحاظ ظاهری نقصی ندارد، از هوش طبیعی برخوردار است، به لحاظ فرهنگی و اجتماعی از شرایط مساعدی بهره می‌برد، اما علمکرد تحصیلی او در یک یا چند زمینه درسی در مقایسه با سایر همسالان مطلوب نیست، چنین کودکی دارای اختلال یادگیری است.

اختلال یادگیری در واقع نشان‌دهنده نقص در عملکرد است و لزوماً قابل درمان نیست. خبر خوب آنکه با ارائه مجموعه‌ای از فعالیت‌های هدفمند در صدد جبران نواقص موجود برمی‌آییم. اگر به ناتوانی یادگیری قائل باشیم در حقیقت درمان و واژه درمان معنا و مفهومی ندارد. زیرا ناتوانی را نمی‌توان جبران کرد. اما زمانی که کم توانی مطرح می‌شود یا واژه‌ی اختلال به کار برده می‌شود می‌پذیریم که در عملکرد بدکارکردی وجود دارد که با برنامه‌ای هدفمند قابل جبران است. بنابراین می‌توان گفت اختلال یادگیری نقص عملکرد است که با مجموعه‌ای از فعالیت‌های هدفمند قابل ترمیم و جبران است.

اختلال یادگیری در سه حوزه اختلال دیکته، اختلال ریاضی، اختلال خواندن و همچنین شکل کلی نقص توجه و تمرکز قابل طرح است. که هر حوزه روش‌های درمانی خاص خود را می‌طلبد.

نقطه ویرگول با انجام آزمون‌های ویژه جهت تشخیص نوع اختلال و سپس تهیه بسته‌های آموزشی مناسب هر گروه به تشخیص و درمان کودکان مبتلا می‌پردازد. همچنین به برگزاری دوره‌های ویژه جهت معلمین و والدین عزیز مبادرت می‌نماید و آماده همکاری با مدارس جهت پایش دانش آموزان دچار اختلال یادگیری و سپس آموزش مربیانشان جهت رفع نواقص یادگیری آنها می‌باشد.

امید که گام موثری جهت علاقمندکردن دانش آموزان به تحصیل و رفع معضلات یادگیری عزیزانمان برداریم.

جهت گرفتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

adminدرمان اختلال یادگیری